Els va sorprendre molt com amb una miqueta d'aigua de l'aixeta es podia dibuixar i escriure a la pissarra. A continuació vam anar una estona al pati i a la tornada....
Oh!! Però que ha passat? el que havia escrit i dibuixat amb aigua ha desaparegut! Què deu haver passat? Els i les submarins van fer les seves pròpies reflexions i raonaments sobre el què podria haver passat durant l'estona que estàvem al pati:
-L'han esborrat.
-Ha vingut el Puff (personatge cançó "Puff el drac màgic"), ha fet desaparèixer el dibuix i que no torni perquè no el veiem.
-El dibuix ha fet màgia i s'ha marxat.
-Ha vingut un Puff gran i l'ha menjat.
-Que un senyor ha vingut i l'ha esborrat.
-Nosaltres estàvem al pati i el dibuix s'ha anat.
Com veieu, el fet que el dibuix "desapareixés" mentres ells i elles no hi eren presents a l'aula fa que les seves reflexions "apuntin" a que ha estat algú qui l'ha fet desaparèixer o que ha estat cosa de màgia. I si dibuixen ells mateixos amb aigua i desapareix el dibuix en aquell moment davant d'ells? quins seran els seus raonaments?
A la tornada conversem sobre què passava amb els dibuixos mentre dibuixaven o escrivien el seu nom i els infants fan els seus propis raonaments:
-Es van tocar amb les sabates (els dibuixos) i es va assecar.
- S'estava assecant.
-Ja no estaven perquè s'assecaven.
Com veieu és molt interessant deixar que els infants facin els seus propis raonaments i reflexions del per què de les coses i veure com aquests raonaments canvien gràcies al fet d'experimentar les coses per ells mateixos. I es que és així com els infants construeixen i viuen la realitat, gràcies a l'anar experimentant i creant les seves reflexions i raonaments contínuament.
Ens agrada molt dibuixar i escriure amb aigua, per això de tant en tant sortim al porxo a repetir l'experiència:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.