dilluns, 12 de maig del 2014

LLEGINT ENTRE LÍNIES

Les estratègies de lectura es comencen a treballar moooooolt abans de que el nen o nena comenci a descodificar. A l'aula "perdem molt temps" dedicant-nos a activitats que fomentin el desenvolupament d'aquestes estratègies i el gust pels contes, les històries, per l'observació... i pel saber i la cultura en general.
L'altre dia, per posar-vos un exemple recent, els vaig presentar aquest conte als nens i nenes:
          -De què deu anar el conte? (De seguida van dir del Pare Noel al veure la neu!)
          -Perquè deu sortir un conillet a la portada? On deu anar?
Els nen i nenes fan hipòtesis i no en descartem cap, ja que tots i totes partim de zero en aquesta història perquè no la coneixem.
          -Anem a veure si al darrera hi han més pistes?                 
De la contraportada en vam extreure els protagonistes del conte i els vam emmarcar en un context: el bosc a l'hivern (descartem la idea del Pare Noel...) i també i surt una poma...
Abans de llegir cap lletra, obrim i observem les guardes del llibre i en treiem deduccions...
Algú es menjarà la poma.... però quin dels animals serà? que passarà?
Després tornem a la portada i els hi llegeixo el títol del llibre i l'autor; i passo a explicar-los el conte.
Us heu fixat quin munt de coses hem llegit entre línies mentre es crea expectació pel conte?
Aquest ritual el seguim sempre que veiem un conte, un llibre o alguna cosa que ens arriba a la classe i no l'haviem vist mai abans....





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.